GLAD

Long Time ago.... och mycket har vi gjort och mycket har hänt! Vet inte riktigt vart jag ska börja, måste bara säga att jag är GALET GLAd!! Inte bra att ha ett sånt långt uppehåll i bloggandet, blir en lång summering:-)
Förra lördagen var det hemma match och final nr 2 och Oilers vann med 4-3! Sedan var det dax att packa väskan och ge sig av mot oslo på söndags morgon! Jag, Nina och Anikke åkte för att se Oilers bortamatch på söndagen...men det blev tyvärr ingen höjdar match och dom förlorade med 5-0. Senare på kvällen tog jag och Selma bussen hem till Karlstad för att vara hemma några dagar! Det var supermysigt och väldigt kul att träffa familj och söt, söta vänner;-) ( Bilder från hemmavistelsen kommer en annan dag!)
På tisdagen hade Oilers hemma match igen och den fick vi ju se på tv från Karlstad, vi åt middag hos mamma och pappa och Anna, Anna och Vilda var med och såg på match också!! Det blev en otroligt spännande match och som tur var efter en kaos match (oilers fick 2 mål bortdömda..) gick Oilers segrande ur matchen efter sudden death:-)
JADA då  var det 2-2 i matcher!!!
Sedan blev det som sagt lite ändrade planer eftersom jag, Selma och Fredriks föräldrar skulle ha flygit hem till Stavanger på torsdagskväll.. Men så blev det inte eftersom det inte gick att flyga:-) Oilers som skulle ha spelat match på torsdags kväll i Oslo fick skjuta upp den till på fredag...
Det blev inte riktigt som vi hade tänkt, det blev ännu bättre...!!!
Jag, Selma och svärföräldrarana åkte bil till Oslo för att se matchen där och jag och Selma fick sedan åka tåg med killarna tillbaka till Stavanger!
Vi fick se en helt fantastisk match och det var bara sååå kul, Oilers låg under med 0-2 när det var ca 6 min kvar och lyckades ändå kvittera med 23 sekunder kvar av matchen... nu blev det ännu en sudden death!
Då fick alla Oilers supportrar som var där uppleva en grym glädje när Martin avgjorde;-))
TJHOO nu står det 3-2 i matcher till Oilers och dom har alltså chans att avgöra på hemmaplan imorgon, detta är magiskt!!! Glädjer mig sååå massa till i morgon!

Idag har vi laddat på tivoli, där var också Anikke och Henrik med oss, vi har kosat oss med karuseller, bollkastning och godis!!
Nu ska jag snart ta kvällen, vi hörs  (förhoppningsvis med en norskmästare i hemmet;-)!!!
ha det gott! 
KrAmiZAr 






Kommentarer
Postat av: Angelica

Håller tummarna!!!!!!

2010-04-19 @ 20:12:40
URL: http://varthusbygge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0