Pott övning!

Utanför fönstret snöar det för fullt och om det fortsätter så här i natt kommer det vara kaos i morgon bitti...Här i Stavanger vet dom inte riktigt vad snöplogning är, så det är inte helt lätt att ta sig fram när det har snöat!
Så då var det full vinter igen da den 1 februari:-) 
I går hade jag en effektiv söndag (eller ja, ganska allafall!)
Började dagen med en lång och god frukost med mina kära, sedan åkte jag och hämtade Anikke för att åka till gymmet! Vi sprang och körde styrka, gjorde en grymt jobbig ben-övning så idag känner jag att jag lever;-)
När jag kom hem från träningen åkte Selma och Fredrik och tittade på Oilers 2 match och då kunde jag passa på att göra ett ryck här hemma, måste ju säga att det är enormt skönt att städa när man är själv hemma, blir lixom lite mer gjort då;-) ( ingen där som plockar fram allt man precis har plockat undan!!) 
När lyan var städad och matchen färdig, kom dom hem redo för lite söndags tacos:-) Det var som vanligt "gött det"!!






Under dagen hanns det också med lite pottövning, ja man ska väl kanske säga att vi försöker träna allafall, det är inte helt lätt när hon reser sig efter ca 3 sekunder och säger - nääe kom inget...:-) Här har hon dock fått en bok och sitter då en LITEN stund längre, men tyvärr utan resultat! Är det någon som har nåt bra tips/knep??:-)




Idag hämtade vi Sudd efter träningen och åkte ner till stan, där åt vi midda på Mikado med Klara, Martin, Linnea och Martins Pappa!! Det blev en snabbmidda eftersom vi skulle hinna ut på stan en tur innan det stängde:-)
Vi skulle köpa en jacka till Selma, vintern värkar ju hålla i sig och hennes vinterjacka var lite liten....för en stund sedan;-) så det var på tiden att investera en ny!! vi hittade en jacka och lite annat och en present till syster som har fyllt år! Pilla och Thea kommer på besök på torsdag och blir här några dagar:-) Det blir mys!!
Ta hand om er! snakkes snart!
Kramizar




Kommentarer
Postat av: Anikke

Så bra at du fant jakke:D Ser den vel på match i dag:)

2010-02-02 @ 08:44:55
URL: http://www.anikke.blogg.no
Postat av: Angelica

Vi försökte utan att försöka för mycket att få Milia intresserad för pottan. Hon lyckades nästan aldrig, kom oftast på golvet. Men så en dag var de precis som att 5-öringn ramlade ner och sen dess har hon inte misslyckats en enda gång, peppar peppar =) Jag tror att de är något dom måste "komma på" själv, dom måste vara mogen. Man ska nog undvika att tjata, inte för att jag är något proffs men så har vi gjort.



Ha de gott!

2010-02-02 @ 10:33:03
URL: http://varthusbygge.blogg.se/
Postat av: Anna

Snuttan! Vad stor hon blir...:) Och fred har fina tröjan ser jag! Saknis!!

2010-02-02 @ 18:03:29
URL: http://mamaskywalker.blogspot.com/
Postat av: Annazyrran

Vi har, som du vet, heller inte tjatat kring potträning. De kommer på själva så småningom. Fortsätt att erbjuda, men hon är ju inte så stor än:) Sa du snö förresten? Har just packat ner bikini och solglasögon - det var allt som behövdes enligt Lathams!!

2010-02-02 @ 22:29:16
Postat av: Sara

Tack før tipsen Angelica och sister! Ja det ær væl bara så vi får fortsætta, hon kanske inte ær mogen æn:-)



Annazyrran, jag ær bara en smula avundsjuk på eran kommande resa till "Autalien"....;-) VILL følja mä!!! kram

2010-02-04 @ 09:25:30
Postat av: Louise

Pottan....Saga har varit jätte duktig och gått och både kissat och popat på pottan sen i september....men nu så kommer det OJ...och så är det blött på golvet och det e många trosor som går åt..haha Men nr 2 funkar fortfarande men nmen. Lycka till och ha en koselig helg!

Kramar

2010-02-05 @ 21:42:41
Postat av: sara

va duktig hon ær Lilla sagisen! Det ær ju ganska tidigt, jætte duktig som gør nr 2 allafall:-)

Hoppas allt ær bra! kram

2010-02-10 @ 07:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0