"Malf"

Vaknade i morse och var förkyld...hoppas det går över snabbt!
OS gulden haglar ju in...;-) Så kul för de svenska curling tjejerna, som faktiskt fick försvara sitt OS guld, det är STORT!!

Var så kul igår när Selma var med mig på butiken, vi stod vi frukten och skulle ta en mango, då låg denna frukt bredvid,litchi. (lite svårt att se på bilden kanske) Men den här frukten är helt taggig utanpå, så Selma tog en och sa åå min igelkott (piggsvin på norsk) så hon skulle absolut ha med sig en sådan hem! Vi har inte smakat den än men det är visst våran vän Anikkes favorit;-)



Idag har Selma lekt med sin katt "malf", den fick hon i julklapp och den kan gå och "mjaua"!
Ja, jag visste inte att den hade något namn förren idag, jag hade satt i nya batteri i den så när hon fick den igen och lekte så sa hon:
- "Malf heter den, mammma den heter malf, den är söte:-)"

Efter dagens pannkakslunch gick jag och vilade lite (försökte vila bort förkylningen!) och Selma och Fredrik åkte till Linnea och Martin för att leka en stund!

Ikväll väntas middag hos Peter och Maren det ska bli trevligt!    



Ha en fin lördagskvll folkens:-)  KRaMizAr



     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0