Raggmunk och fläsk!

Idag har jag varit hemma från jobbet, kurerar mig från min förkylning..

Raggmunk och fläsk stod på dagens middagsmeny! ( fast bacon istället för fläsk)
Riktig husmanskost är bra gott alltså:-)
Som vanligt när jag gör något i köket ska min lilla kökspiga hjälpa till!
Här ska hon prova skala potatis och riva den:)






Dagens kommentar från lillfröken lyder:

(Jag åt från persiljan som ni ser i fönstret..)

- Selma liker ikke sån...
- Mamma liker sån, blommo!!

Imorgon åker Oilers och spelar sista matchen i serien....och på torsdag börjar årets slutspel, det blir spännande!!

Vill passa på att säga grattis till våra kära vänner i Göteborg som fick en fin liten HILDA förra veckan! Gratulerar fam Yngvesson/Sjögren:)


Då var första dagen på denna vecka snart slut och imorgon hoppas jag att jag är fit for fight igen!

Tjingeling snakkes snart igen!


Kommentarer
Postat av: Christina Byström

Morfar skrattade gott åt kommentaren.

Krya på dig. Kram mamma

2010-03-01 @ 22:24:49
Postat av: Angelica

Vi tycks ha små söta kökspigor båda två =)De ska hjälpas till HELA tiden, de gäller att ha tålamod och inte allt för bråttom...



Ha de gott!

2010-03-01 @ 23:37:43
URL: http://varthusbygge.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack mamma!



Ja Angelica vi har visst det båda två! och precis som du sæger så måste man verkligen ha tålamod och inte bråttom.... Och det ær ju inte alltid man har detta;)Ha det gott kram

2010-03-02 @ 09:56:52
Postat av: AnnaA

Haha. Vad fint! Klart hon ska hjälpa till! :) Men vad händer med norskan? Hon är så söt så man vill äta upp henne!

2010-03-02 @ 12:13:45
URL: http://mamaskywalker.blogspot.com/
Postat av: Anikke

Frisk igjen vennen??? Klar for match i morgen?? :)

2010-03-03 @ 11:12:59
URL: http://www.anikke.blogg.no
Postat av: Anna Sjögren

Tack så mycket! Hilda fullkomligt ÄTER upp mig men väger man 4.4 kg från början så är det ju klart att man ska ha mat :) Kom snart te Götet änna!

2010-03-16 @ 21:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0