17:e maj!!

Gratulerer med dagen som norrmännen säger på deras nationaldag:-) Detta är verkligen en speciell dag och en festlig dag där alla är glada, fina och kosar sig masse! Och barna får äta hur mycket glass, korv och kaker som dom bara vill;-) Dagen börjar tidigt för dom allra flesta då man går upp och gör sig i ordning och pyntar sig för dagen, och redan kl 9 är det dags för barnetåget som är väldigt populärt att titta på! Senare under dagen är det också russetåget (som svenska studenten) och folketåget (i folketåget går allt från idrottsföreningar, oilka organisationer, musikkörer och musik kårer mm) Vi hade en väldigt bra dag där vi bland annat gick till en skola och fikade och lyssnade på skolekorpsen, sedan gick vi hem och fick lunch besök av fam Strandfeldt innan vi gick ut för att titta på folketåget! Fredrik och Martin fick gå lite tidigare eftersom Oilers var med och gick i tåget!
Här kommer några bilder från dagen:-)

               
                  

Tack för en mysig dag ni som var med;-)

Nästa gång vi hörs är jag nog på svensk mark! Idag måste jag packa klart allt eftersom jag ska ut på en båttur och äta skaldjur med jobbet imorgon.... så det blir till att sätta fart när jag kommer hem från jobbet idag:-)
ha det gott så länge!

TjiNgEliNg från Stavanger


Kommentarer
Postat av: Angelica

Ni ser ut att ha haft en mysig nationaldag. Skulle verkligen uppleva 17:e maj i Norge någon gång, de ska vara värt de har jag hört :)

Här finns ju ingen tradition att fira nationaldagen men dom försöker ju bygga upp en, vi får väl se de kanske tar sig.



Blir ni hemma i Sverige över sommaren?



Ha de bäst!

2010-05-21 @ 23:29:18
URL: http://varthusbygge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0